خوراك دام خوراك دام .

خوراك دام

در گله هاي مادر گوشتي

پيدايش موردها انفرادي تورم مفصل استافيلوكوكي در گله هاي مادر گوشتي معمول بوده و يك عدد از عوارض وازدگي در اين گله ها است . تورم استافيلوكوكي در برخي موردها از شدت بالايي برخوردار بوده و به عنوان يك مشكل دور از شوخي در گله هاي مادر گوشتي مطرح مي شود . پيدايش اين عارضه رابطه تنگاتنگي با مدير گله داراست و به خواسته كنترل آن همگي پارامترهاي دخيل در مراقبت مرغ بايد زمينه چك قرار گيرد . 

آسياب ميكسر
استدلال بيماري استافيلوكوك، باكتري گرم مثبت و بيضي شكل هست كه گونه هاي مشهور آن در طيور، استافيلوكوك اورئوس و استافيلوكوك اپيدرميس مي باشد . اين باكتري نسبت به تغييرات محيطي تا حد زيادي مقاوم هست و به دوران طولاني در خارج از بدن جانور زنده كاركشته به ادامه حيات ميباشد . 
اشكال مدل هاي استافيلوكوك در محيط يافت مي شوند و مي توانايي آنها را از تراز و داخل بدن پرنده و محفظه مراقبت آن جداسازي كرد . به همين استدلال حضور آن ها در كارخانه جوجه كشي، مزارع پرورش و كشتارگاه امري معمولي تلقي مي شود . استافيلوكوك هاي بيماري زا در واقع ماهيت فرصت طلب دارا‌هستند و براي پيدايش بيماري، مي بايست اختلالي در سد دفاعي تن ساخت شود . در گله هاي مادر گوشتي و جوجه گوشتي، باكتري پس از فعال شدن در بدن پرنده در مفاصل پا و غلاف تاندون ها ساكن شده و موجب فعال شدن فرآيندهاي التهابي و تورم مفصل مي شود . 


دست اندركاران مستعد كننده پوست سدي ميباشد طبيعي در پيش‌رو عوامل بيماري زا كه در چهره جراحت، مورد ورود باكتري استافيلوكوك را مهيا مي سازد . اين جراحات مي تواند در اثر تماس با شي نوك تيز در بستر، نوك چيني، واكسيناسيون تزريقي، كف نرده اي، دانخوري زنجيري، مقسم هاي تالار و غيره ساخت شود . 
اين باكتري همينطور از طريق گرد و خاك وارد دستگاه تنفس شده و وارد جريان خون و مفاصل مي شود . روده ها، مسير ديگري براي ورود استافيلوكوك به تن مي باشند كه به ويژه در مقطع ابتلا به كوكسيديوز و آنتريت، نقش بسزايي در آماده شدن حالت تضارب با عفونت هاي استافيلوكوكي پيدا مي كنند . همين عامل و ضعف عمومي ناشي از ابتلا به كوكسيديوز، يكي از اساسي ترين عوارض پيدايش فلجي حين يا پس از درمان كوكسيديوز ميباشد . ضعف ايمني موجب ارتقا برهه زماني بقاي باكتري در خون گرديده و مجال كانوني شدن استافيلوكوك در مفاصل را مهيا مي سازد . به همين عامل بيماري هايي نظير گامبرو، كوكسيديوز، مارك و قليل خوني ويروسي كه ضعف سيستم ايمني را باعث مي شوند، آلرژي به فلجي ناشي از استافيلوكوك را افزايش مي دهند . 
تنش محيطي هم در پيدايش فلجي و لنگش استافيلوكوكي نقش بسزايي داراست . در بازه تنش مزمن، جواب هاي هورموني موجب كاهش ظرفيت فاگوسيتوزي ماكروفاژها و بضاعت و توان پاك سازي باكتري ها از تن مي شود . در گله هاي مامان به ادله اعمال محدوديت طعام جهت كنترل وزن بدن، تنش محيطي بدون شوخي به پرنده وارد مي شود . 


برچسب: آسياب ميكسر،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ تير ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۲۷:۰۷ توسط:علي پور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :